(Versió en català més abaix) El alcalde de Barcelona, Xavier Trías (CiU), ha anunciado su intención de incorporar al ayuntamiento de la capital catalana al consorcio que gestiona el “Circuito de Cataluña”, actualmente formado por la Generalitat de Catalunya (72%), el ayuntamiento de Montmeló (10%) y el Reial Automobil Club de Catalunya (RACC – 18%). Esta decisión iría acompañada del desembolso por parte de la hacienda barcelonesa, de una cantidad aún indeterminada pero que según valoraciones preliminares del propio Trías, ascendería a varios millones de euros.
El Coordinador General del P-LIB catalán, Eduardo Martínez Narváez ha señalado al respecto que “en lugar de incrementarse la presencia de la administración pública en actividades empresariales, deberíamos ir justo en sentido contrario, eliminando las numerosas y mal gestionadas empresas públicas que existen en Cataluña, las cuales generan millones y millones de euros en pérdidas cada año con cargo al bolsillo de los contribuyentes.”
Esta empresa de titularidad pública viene acumulando déficit desde su creación en 1989. Por ejemplo, en el ejercicio 2004 hubo pérdidas por 5,4MM de €, en 2009 el resultado negativo fue de 9,2MM de € y en el correspondiente a 2010 los números rojos fueron de 8,6MM de €. La previsión en los presupuestos de la Generalitat de Catalunya para el año 2011 era de 9MM de € más de pérdidas.
“Es inexplicable que mientras la Generalitat de Catalunya y el Ayuntamiento de Barcelona aumentan la carga impositiva sobre los ciudadanos y reducen el catálogo de servicios públicos, por otra parte no solo mantienen sino que incrementan incluso, las cantidades de dinero público empleadas para cubrir pérdidas en empresas ruinosas y que deberían estar en manos de particulares. Exhortamos al alcalde Trías a que abandone ese proyecto.” expuso finalmente Martínez.
No a la incorporació de Montmeló
L’alcalde de Barcelona, Xavier Trías (CiU), ha anunciat la seva intenció d’incorporar a l’ajuntament de la capital catalana el consorci que gestiona el “Circuit de Catalunya”, actualment format per la Generalitat de Catalunya (72%), l’ajuntament de Montmeló (10%) i el Reial Automobil Club de Catalunya (RACC – 18%). Aquesta decisió aniria acompanyada del desemborsament per part de la hisenda barcelonina, d’una quantitat encara indeterminada però que segons valoracions preliminars del propi Trías, seria de diversos milions d’euros.
El Coordinador General del P-LIB català, Eduardo Martínez Narváez n’ha dit: “En lloc d’incrementar-se la presència de l’administració pública en activitats empresarials, hauríem d’anar justament en sentit contrari, eliminant les nombroses i mal gestionades empreses públiques que existeixen a Catalunya, les quals generen milions i milions d’euros en pèrdues cada any a càrrec de la butxaca dels contribuents.”
Aquesta empresa de titularitat pública ve acumulant dèficit des de la seva creació el 1989. Per exemple, en l’exercici 2004 va haver-hi pèrdues per 5,4MM de €, en 2009 el resultat negatiu va ser de 9,2MM de € i en el corresponent a 2010 els nombres vermells van ser de 8,6MM de €. La previsió als pressupostos de la Generalitat de Catalunya per a l’any 2011 era de 9MM de € més de pèrdues.
“És inexplicable que mentre la Generalitat de Catalunya i l’Ajuntament de Barcelona augmenten la càrrega impositiva sobre els ciutadans i redueixen el catàleg de serveis públics, d’altra banda no només mantenen sinó que fins i tot incrementen, la quantitat de diner públic emprada per cobrir pèrdues en empreses ruïnoses i que haurien d’estar en mans de particulars. Exhortem l’alcalde Trías a que abandoni aquest projecte” digué finalment Martínez.